[PENGARANG]

My photo
Shah Alam, Selangor, Malaysia
Hye semua. Dulu dan kini semakin berbeza. Dulu adalah kenangan yang tidak mungkin ku lupakan.

2010-05-20

JPJ Test

oke...agak kelambatan yer aku nk hapdet entry nih...yer lah...b4 ni ade aku nyatakn yg aku mcm srabot cket mencarik keje yg x kunjung tibe...*padahal bukn bnyk pon yg d apply mase kini..ngeh3~ d sini aku nk crita lakn cm ne pengalaman aku mase Test kete n moto wif JPJ 17hb ari 2.... pengalaman mmg masyuukk la...aku ni nk kate lepas, mmg x lepas...nk kate x lepas langsong, x jugak...mcm ne tuh??

begini critanyer....d suatau pagi yg hening...eceehh...oke2... 17hb yg bersamaan ngan ari senin x silap aku, aku bgn mmg awal n tdo lambat...tdo x lena la katekn...asalnyer, mmg aku xmo pk pon pasal test 2...tp ble makin dekat nk test, makin berdebar2 pulak rase... haishh...bole pulak mcm tuh yer...mcm nk bercinte pulak...

pg 2, aku smp dalm kol 8.30pg kat akademi memandu ANDA...aku kne test kete dolu untuk sesi pg n moto sesi ke2 iaitu tngh ari, jd org last...untuk kete ni, aku jd org no 7....mcm biase, memula test Bukit dolu...aduih mmg lah berdebar yg amat...n aku jd antara yg terawal...mmg la nebes kaw2 punyer....ole krane nebes punyer pasal, mase org yg ke 3, aku dah get ready awal2 n after org ke 3 turun, aku tros naek...sesmpai aje atas bukit, abg JPJ soh trun balik....

seb baek la abg JPJ 2 baek...so, aku da bole cool down dah la mase 2...xder la kecot sngt....n after org ke 6, aku tros menyetat kete n memanjat bukit tersebot...malang nyer kete just kene btol2 garisan kunin...so abg JPJ soh try lg skali....seb baek cobaan kali kedua berjaya...fuhh kecot perot aku d bwatnyer taw.... yer la, b4 ni, kete asek berundur ke blakang jer.....

then aku pon dengan begitu yakin tros g bwat parking n 3 penjuru...masenk g tandatngn, cikgu klas memandu 2 ckp, muke aku mcm x berdarah...huyoohh pucat kaw2 punyer....tp dah lega la ble tngk tanda lulus 2...n ade 1 lg yg blom slesai....lame punyer tunggu akhir nyer abg JPJ yg berspek mate itam panggil no 7..!! dengan agak2 takot, aku tros ekot die....masok je krete, bwat la ape yg patot....

mase kete berjaln je dlm litar 2, abg yg bername Asri tuh tros ckap kat aku ngan suare yg d tegaskn...'kalo awk kne kesalan mandatori, kite x payah g jaln lua...awk akn gagal tros...!!'....perghh bapak la takot aku ni...dah la ku ni jenis pantang d tegor, mmg la aku akn tros jd glabh segalabh glabhnyer....n kebetolan pulak kete kat depan aku 2, die bole pegi jalan mase lampu kunin...n En asri 2 tros gtaw aku yg budak kat depan tuh dah salah n patot x bole g jalan raye n die mmg fail...

bapak la psycho abg nih...aku dah badmood tahap gaban dah tyme 2...tp ku teruskn jugak sbb die x gatw aku...mase kete nk memulkn perjalnan kat jaln raye, bole pulak die g bace sume kesalahn yg dah aku bwat...haishh...tensen pulak rase....

ble dah pertengahn jaln, die pon tanyer la np aku tukar tapak latihan...n aku pon jawab la yg aku nk cepat test sbb lesen kpp aku dah nk mampos riwayatnyer....so, dengan lantang nyer die gelak yg mcm hantu 2 n berkate..."awk ingt, awk bole lepas ker...??kahkah" aduihh..mcm nk kne stroke dah tangn n kaki aku tyme 2...mmg dah x keruan dah..n aku x tahu la pulak yg die aku tergelak mcm kne rasok hantu 2....aduihh...

skalix lg aku moral down....mmg agk hampes abg JPJ nih...bukn nk tenang kn aku, ni tambhkn lg kekalutn dalm jiwe rage aku nih....aku mmg mcm nk nanges dah mase 2...tp bole kawal lg la...kontrol beb..!! n aku pon diam jer la....pas 2 die tanyer aku, "awk bole bwat U-Trurn x..??" n aku pon cakp la inshallah....ole krane b4 ni aku mmg sedia glabh, mase nk U-Turn, aku dengn slambe nyer x tuka gear pon, n kerete pon mampos...!!haishh...asek bwat salh aje aku mase 2....

then, after U-Turn 2, aku mmg dah mind set dah yg aku gagal....aku tanyer la, np nk U-Turn...die ckp sbb nk tlng aku...aku pon bawk jer la krete masok akademi....tp aku maseyh x paham die ckp nk tlng aku....n bole pulak mase kat slekoh nk masok akademi, kete 2 mampos bwat kesekian kalinyer....n mase parking je kete, aku nmpk la die bg markh aku 17....means, aku dah lulus dah la...n tetbe je die tuka jd 11 lepas 2...katenyer x bole bg aku lepas sbb marbahaya kete mampos tengah jaln...

wahh...aku dah lulus ker sblom 2??mati2 aku ingt dr awl lg aku dah gagal...aduihhh... 2 la, asek nk glabh jer from de start...fuuuhh... dengn ini, aku berazam untuk bwat terbaek 26hb for retest jalan raya.... .xmo glabh2 dah...inshallah....ameen...doakn aku yer...!!

No comments:

Blog Widget by LinkWithin