[PENGARANG]

My photo
Shah Alam, Selangor, Malaysia
Hye semua. Dulu dan kini semakin berbeza. Dulu adalah kenangan yang tidak mungkin ku lupakan.

2009-06-05

Pay Rock...here i come!!

Ari ini aku kembali bekerja d ofis stelah 2ari g outstation kat perak...actually tugas aku kat Mass Tech Scape ni sbagai Practical Designer...tp oleh kerana Pn. Sally (bos aku) suroh teman anis yg merangkap Marketing executive g jumpa client, aku pon ikot la...bole gak aku tahu cam ne keadaan pegi outstation...masa mula2 aku dapat tahu yg aku kne ikot anis g outstation, alangkah gumbira rase hati...siap bersorak riang lg....


1st day....Ari rabu (3.5.09)

kul 6pg, anis ambek aku kat appartment danau rebung...ktrng bertolak ke perak kul 6.15pg...mase on da way, ktrng brenti tg.malim ambek kwn anis merangkap driver ktrng...hoho 1st client kat Majlis daerah Kampar...ktrng jumpa En.jamal yang merangkap pegawai perancang bandar...after da bincang2 dengan die, ktrng meneruskn perjalanan ke Majlis Daerah Batu gajah plax...ktrng jumpa En.Tajuddin...then tros ke manjung plax...mase on da way ke manjung, bole plax sesat2....akhirnya ktrng samp kat bandar manjung dalam kul 12.30 tngh ari....

Sebelom smp manjung, aku ade msg maziah ckp nk g tempat die...dah smp MPM(majlis perbandaran Manjung), aku kol mazish soh dtg ambek aku....agak lame aku menunggu beliao...akhirnya dia datng ambek aku kat bus stop depan MPM dengan motor kriss kesayngnnya itu...tp bole plax die lupa bawak helmet untuk aku...so, dengan slambernye lah aku naek moto die tanpe helmet....seb baek umah die dekat je ngan bandar manjung 2....dalm kul 2.15ptg maziah anta aku kat MPM tu...afte bincang2 ngan en. ali (penolong perancang bandar), die bg ktng job....ktrng pon gerak g site kat lumut...di banyk bagi keje maintenance...

dah settle kat manjung, ktrng tros bergerak ke telok intan...ktrng terlambat sampai kat Majlis daerah teluk intan coz tersesat mase carik tempat...ktrng tiba d telok intan kul 4.50ptg...seb baek En.hisham x balik lg...sempat gak la ktrng bincang2 ngan die...dalam kul 9 ktrng smp kat parit buntar n check in kat parit buntar inn coz dekat ngan majlis daerah kerian...appoiment kat majlis daerah kerian kul 10.30pg keesokan harinya...


2nd day....ari kames (4.5.09)

Ktrng check out kul 9.30pg...tempat untuk jumpa client yg sterusnye iaitu, en faizal terpaksa d tukar ke sebuah restoren d bandar parit buntar kerana ade sedikit maslah yg x dpt d elakkn...perbincangan berlansung selama sejam dari kul 10.30pg....selesai berbincang, kami meneruskan perjalanan ke selama, perak...iaitu daerah terakhir untuk memohon tender....janji temu dah d buat kul 12 tngh ari...tetapi kami terlambat sampai dalam kul 12.20 tngh ari....oleh itu, cik siti yang merangkap penolong perancang bandar meminta janji temu d tunda ke pukul 2.30 ptg....oleh kerana perjalan kami masih jauh, kami terpaksa meninggalkn profil syarikat, quotation n maintenance profil salah seorang wakil department itu...tetapi, mase ktng nk klua, bole plax ktrng terserempak dengan cik siti tuh...pas2, kami jumpa kejap la dengan cik siti tu...after bincang, kami tros berangkat pulang ke sg. buloh...

mase dalam kete, anis ade tanye aku...

anis: fiq, kalo fiq d beri peluang jadi marketing executive, fiq nk x?

aku: xnk la anis...mula2 mmg sronot sbb bole bejalan...tp pnat gle...hoho


p/s:x sronot pon outstation ni...pnat lg ade...da la kne berdepan ngan mcm2 karenah org....


2 comments:

Permata Nusantara said...

welcome to the world of blogging....hehe....

fiQ gurLz said...

thanxs....

Blog Widget by LinkWithin